när man inte förstår vad man läser kan man ju i alla fall försöka förstå verkligheten.

ta mig till kärlek
ta mig till dans
ger mig nått som tar mig någonstans
Håkan

den engelska boken vi ska examineras på, på tisdag.
kan gå å hänga sig!
den kan stoppa upp någonting någonstans.
eller vara så vänlig och översätta sig själv på svenska.

jag är halvvägs.
tack google för det!
dessutom, en eloge till lärare som inte lägger ut material på blackboard,
så man inte har nån aning om vad man ska fokusera på.
tack för den liksom.
gulligt, omtänksamt och fruktansvärt pedagogiskt.
det där med att försvåra inlärning så mycket som möjligt.
fin pedagogisk tanke.
jag är imponerad.

mest är jag arg och ledsen på att jag varken fattar eller tillåts att förstå.
besviken på att det inte ligger några frågor ute.
kul helg.
bajs!


när jag ändå håller på kan jag ju skicka en eloge till herr statsminister också.
känns ju dumt å pensionsspara å spännande att man typ kommer blir begraven på skolgården.
tanten som aldrig lämnade skolan.
fin rubruk.
den skulle aftonbladet gilla.
och göra ett fin repotage om mig, där det stod om hur duktig jag var som aldrig lämnat skolvärlden.
först mina egna tio år i grundskola.
följt av en treårig gymnasieutbildning.
fem och ett halvt år på högskola.
fyrtio år som lärare.
coolt.
sen skulle de skriva att det var pinsamt att jag inte tjänat så mycket,
trots mitt slit.
vem brydde sig?
kanske nån elev man satt avtryck hos.
sen var det bortglömt.
statsministern var vid det laget stendöd.
men fram till dess..innan han dog.
ja, inte hade han någon dålig pension.

det är nu min statsvetarroll kommer in!! :D
jag hade ju betalat skatt.
inte bara till skolor, sjukvård och "billiga" bussar.
utan också till tjänstebilar, kungligheter och diverse konferenser.
det var det där med prioritering..


Kommentarer
Postat av: Linda

Känns som att Herr Reinfeldt har gjort intryck hos svenska folket iaf! Jag börjar undra om det faktiskt är ett eftertänksamt drag från regeringens sida! Typ att vi inte ska märka att vi helt plötsligt byter valuta här i Sverige för att vi är så förbannade för att vi ska arbeta tills vi i princip ska dö. Och vad är liksom värre, byta valuta eller jobba tills man dör? Jag menar alltså, det kanske är ett genialt drag på något sätt, eller så är han dum i huvudet helt enkelt som gör ett uttalande som får alla vanliga arbetare att gå i taket. " Nya arbetarpartiet" in my ass! ;)

2012-02-10 @ 07:44:01
URL: http://livetsstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0