Strängnäs - Egby, tur å retur.

två bra saker med å vara hemma.
vattnet smakar gudomiligt.
min säng

min fröken uppskattade å krypa upp i sin soffhörna.
jag ska duscha och lägga mig.
imorgon väntar en långdag med massa knappande på datorn.
tentadagen.
klockan ringer sju, jag har bestämt mig för en långpromenad och en bra frukost,
innan tentan dimper ner i inkorgen klockan nio.
då ska jag sitta redo, sitta å vänta på den.

dessutom är sommarjobbet fixat.
det blir, fast jag sagt att det inte ska bli så.
en till sommar i gatuköket.
det blir Goliat på tomten, Kejsi på Öland och Julia och Cecilia hos Ulf.
kanske blir det sista sommaren.
kanske inte.
en sak är ju säker och det är ju att jag kommer sakna min lägenhet.
å så de där människorna som kallas vänner, de där som är det bästa man har.
dem kommer jag sakna.

å så för å slippa det där med tradiga sms om vem som förlorar någon,
å om hur bra jag är..inga sommarflirtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0