sommarlov i strängnäs

 
Strängnäs är en vacker plats.
men utan Goliat och Kejsi den här veckan hade jag aldrig uppskattat det.
jag ska låta bli att bli högtidlig, men har svårt att tänka mig att jag skulle uppskatta tillvaron för stunden,
om jag inte hade dem.
min dag som idag bjudit på promenad, jobb, promenad, packningoch försök till struktuering genom sms med Hampus, promenad, stallet, lasträning, promenad. varm choklad och popcorn till kvällsmat. jag är trött. har spenderat kvällen med näsan i en skönlitterär bok. suget att skriva en egen bok gör sig påmint. jag fastnar dock redan i vad den ska handla om träsket..
nu ska jag duscha, sova ska jag göra ett försök till.
 
Håkan Hellström – Kärlek Är ett Brev Skickat Tusen Gånger
 
troligtvis är det en av de bästa låtar som gjorts, iaf när man inte är på partyhumör,
eller bara känner sig en aning uppgiven.
 
fredag, lördag, söndag innan jag och Hampus åker till Cypern.
jag vet inte när jag senast såg fram emot något så här mycket.
något säger mig att Medelhavet, 35 grader varmt i luften, sol, uteserveringar,
aprikoser, apelsiner, vita stränder, restauranger tillsammans med världens bästa
inte kan misslyckas.
efter åtta dagar bara vara med Hampus kommer vi förmodligen ha räddat världen minst tio gånger om.
 
kanske är det de jag ska skriva en bok om..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0