när lyckan kommer tillbaka.

efter lite mannagrynsgröt kändes livet bättre.
jag innehar 60hp i statsvetenskap
och är behörig att läsa min sista termin innan jag får en kandidatexamen.
jag dissa den där godispåsen, men sitter i soffan med filtar.
jag dricker kaffe och uppskattar faktiskt den lite beska, starka smaken.
det är fredagkväll och promenaden under regnbågen
tillsammans med Goliat och Kejsi var helt klart det bästa på länge.
jag ska duscha, gå ut under stjärnorna och pussa Goliat godnatt för näst sista gången på Öland
innan Kejsi och jag gången tassar upp på övervåningen och kryper ner.

jag inser, när ja läser tillbaka i inläggen hur gnällig jag varit.
nu är det slut på det,
det är slut på stressigt, tungt heltidsarbete efter en tuff termin med omtentor,
resultat som aldrig kom och fuskanklagelser.
innan jag tar tag i HT12 ska jag unna mig en ledig vecka i mitt fina Strängnäs,
tillsammans med mina fyrbentingar,
åka på ett dygns ridläger med världens bästa Goliat och favoriterna i stallet,
för att avsluta sommaren på Cypern tillsammans med en av de människor jag tycker allra mest om.

nu när jag tänker på det, var det länge sen jag kände mig så här glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0