Västerås, tur och retur. Vi hade i alla fall tur med vädret och i tentasalen var det varm.

Tentadagen (läs fredagsmys) började med att Bea i panik ringde
mig för att hon trodde att hon inte var anmäld.
Bea var anmäld och efter morgonpromenad med Goliat,
salladslunch och bröstprat började tentan.
jag kände mig påläst, men vilka frågor.
jag skrev och skrev och skrev.
från klockan två till klockan kvart över sex.
klockan fem hade jag skriv kramp.
då var det bara Bea och jag kvar i salen, en stor sal, men säkert hundra platser.
jag var trött och hade insett att mina armar var torra.
vi gick till bilen, åkte till Erikslund.
gick på Ikea, Bea köpte en orkide, som hon pratade med hela vägen hem.
jag köpte två gröna växter som nu pryder mitt lilla fönster.
i farten åt vi Ikeapizza.
sen var det CityGross, jag köpte en bodybutter till mina torra armar och massa mat till imorgon.
efter det åkte vi hem, det ska nu tilläggas att klockan var kvart i nio och att vi var trötta.
dessutom kan jag tipsa om att inte få ett hysteriskt fnitteranfall med banan i munnen.
när jag kom hem och skulle backa ner bilen så jag skrot falla ifrån himlen
(mamma hade läst om det i tidningen)
sen gick jag ut, ut i Strängnäsnatten.
den öde Strängnäsnatten.
En midsommarnattsdröm - Håkan Hellström

Eva jag behöver dig
Mer än vad jag vill ha dig
och jag vill ha dig för gamla tiders skull
Du betydde inte allt
Men det blåste aldrig kallt

För du var solskenet
Jag var ensam

Du var alldeles runt hörnet, i kvarteret
Du var alldeles runt hörnet, i kvarteret - Överallt

Nu ska jag sova, imorgon blir minst lika bra.

puss och godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0