man slutar aldrig lära sig.

idag har jag lärt av mina misstag.
aldrig mer ska jag tro att alvedon gör mig till oövervinnerlig.
som att alvedon vore som dunderhonung.
dunderhonung gör Bamse bara stark för en stund, precis som med alvedon.
en falsk styrka, som går ur.
okej, så här va.
förkylning, feber, och allmänt hängig tillsammans med en eftermiddags föreläsning,
var den sämsta kombitionen jag hittat på, på länge.
fruktansvärt.

min nya, grönklädda lärare känns som en tio poängare.
konstaterande samtidigt som frågeväckande.
det passade dessutom utmärkt med min fina lila termosmugg jag fick i lördags.
asså muggen, med min friluftsklädda lärare.
ytterligare tio poäng.
nu tänker jag tillägna mig själv tio poäng,
jag ska kurera mig.
med två alvedon och kurslitteratur..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0