idag, imorgon och litteratur utan funktion.

fotografen är bäst, men Hanna..
jag fattar inte alls ved du menar med Göteborg??

imorgon kommer jag ha träningsvärk.
det kan jag redan nu konstatera.
dagen som inte kändes som en bra dag blev en helt okej dag.
jag pluggade, jag var hos Goliat, jag fick mina saker ifrån HM,
jag tränade, jag målade naglarna och pluggade lite till.
naglarna blev sämt,
alla som någon gång målat naglarna
och sen försökt att inte stöta till något vet precis vad jag menar.

imorgon åker jag till Mariefred.
först lite skola och lite Goliat.
innan klockan ringer, 06.02.
ska jag läsa de tio sista sidorna i Giddens bok om sociologi.
jag är, INTE imponerad.
ett kapitel om sexuallitet.
om att homosexuella är förtryckta,
om att sexdebuten blir allt tidigre
och att förhållanden inte håller lika länge om man jämför med historien.
Jaha, förlorar inte de flesta oskulden efter 22 års ålder och är det inte helt självklar att homosexuella ska få gifta sig?

ett annat kapilet om individen.
på cirka fyrtio sidor står det, låt mig sammanfatta.
individen formas av den miljö hon lever i.
Nehä, säger du?

det sista kapitlet, som är tills imorgon handlar om genus och raser.
rasism existerar och kvinnan har inte haft samma kariärsmöjligheter som mannen.
Va?! Har vi ett främlingsfientilgt parti i riksdagen och är det inte lika många kvinnor som besitter chefsposter?

Hej och välkommen till 2011!
Grattis, du har nu läst cirka 200 sidor om saker som är
SJÄLVKLARA bara man läser framsidan på lokaltidningen.
okej, förlåt. jag är hård.
men ärligt, helt seriös..
Jag vet. Jag vet precis hur det funkar.
Jag är själv en del av det.


Kommentarer
Postat av: zoo

:) jo men såhär, minns du inte när vi låg i våra sängar på hotellet och kollade på måns möller. eller snarare cirkus möller. i stallet. asså shiiit :)

2011-09-10 @ 22:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0