Tack samvetet, för att jag är duktig på att faktiskt få saker gjorda.

i sammanhanget klassiska sociologer är traditioner inte jul, påsk och midsommar.
jag dog, nästan.
i mitt horoskop idag står det att jag ska ha svårt att komma igång,
mina sovstunder på bussen till och från Västerår får tala för sig själva.

idag kände jag att jag ville vara 17 år.
jag hade en liten dressyrstjärna till häst.
det kändes som att det hade varit så roligt visa.
få vinna en rosett, Goliat och jag är för gamla för sånt där.
egentligen, men idag. Wow!

nu ska jag skriva klart min tenta, jag är alldeles för trött,
men samvetet säger att jag måste bli klar,
jag funderar på om jag ska tacka mitt samvete..
ibland slår det mig att utan samvetet skulle jag typ
fortfarande kunna hålla på med projektarbetet i trean.
nästan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0