på engelska heter adoption samma som på svenska

"på engelska heter det samma sak som på svenska"
föreläsaren sa så när han pratade om kapital.

höjden av humor en måndag förmiddag på MDH i Västerås.

jag tyckte det lät så roligt att det står en liten ruta bland mina anteckningar ifrån dagens föreläsning,
som var i nivå med Rolands. riktigt bra :)



idag blev jag provoserad av å kolla TV
fenomenet kolla TV, är ytterst ovanligt, att tillägga.
det var ett program om barn, barnlöshet, spermadonationer och adoptioner.
så här va, svenska reser Europa runt för att få sperma donerat i sina kroppar.
det för att mannen kanske är steril, har oduglig sperma, eller för att det inte finns nån man alls.
den som lyckas förklara för mig varför man inte kan adoptera barn istället är riktigt duktig retoriker.
jag fattar inte vikten av biologiska barn.
jag gör inte det, tycker att vi kan ta hand om alla de barn som finns.
som sitter på barnhem i hela världen, som hamnar på ungdomsanstalter i Sverige,
som sover på en bädd av tidningspapper..
egoism var åtekommande i inslaget om spermadonation och jag är fullkomligt beredd att hålla med.
medmänsklighet efterfrågas, ännu en gång.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0