viljan att förändra.

min högsta önskan är att få bestämma över Sverige en dag.
för det första skulle jag se till att alla slapp fyrsa och gå hungriga.
att det finns hemlösa i Sverige är skamligt.
för det andra skulle jag se till att alla som i vanliga fall bestämmer fick vara med en dag i skolan.

mer personal, mer lokaler, mer.. mer..
mer pengar till skolan, tack. det skulle uppskattas!
en förändring av lärarutbildningen skulle ju inte heller sitta fel.
jag har efter tre heldagar i skolan och x-antal eftermiddagar fått känna på pulsen.

jag har lärt mig mer än på mina tre veckor praktik MDH hittills erbjudit.
det har varit skratt, aha-upplevelser, konflikter, 
lekparksutflykt, sagostunder, leenden,
bokstavstraggling, sifferskrivning, tårar, bandyspelande,
dockhusstädande, ritande, sällskapsspelande.

för mig skulle det kännas bra om vår käre statsminister provade på att vikariera i skolan en dag.
liksom bara få känna på vad han bestämmer om.

nu ska jag sova, Gud vad jag ska sova!
dessutom, lyckan är tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0