förvrängda verklighet.

ojoj!
idag var jag med om två upprörande saker.
det första intäffade staxt innan halv elva på tågstationen i Stängnäs.
på avstånd såg jag ett gäng, tre killar, två tjejer.
om någon bara, typ en mamma, en storasyster, en kompis
eller vem som helst hade sagt till tjejerna att de inte behövde se ut som horor.
helt seriöst, kan vi inskaffa ett ämne, en tema vecka eller någonting i skolan som får barn,
för det är vad man är när man är 13, 14 år att inse att det är helt okej att vara naturlig.
man behöver verkligen inte fixa benan som är stenhårt sprayad varje steg, man behöver verkligen inte spela 25.
nix!

sen var det de där med kungahuset igen.
det är pinsamt att jag bryr mig, men jag kan inte låta bli.
idag fick jag lära mig att kungen var tvungen att vara kristen.
läraren uttryckte sig:
- vill man bli kung måste man vara kristen.
för det första vill man bli kung?
för det andra, ingen kan bli kung. det är något man får. en kungatitel.
för det tredje, tänk om Daniel varit muslim.
(FÖR I SVERIGE HAR VI RELIGIONSFRIHET)

jag är lycklig som är vanlig, en helt vanlig Lundberg.
ingen behöver godkänna, jag gör som jag vill.
nej, jag ska vara ärlig.
enligt Hanna måste ett fikatest klaras av.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ja. fast pressen ligger mest på honom ju;).

nu fattade jag vad du sa igår, jag trodde mer du menade "han måste vara kristen" som i att du trodde det.. :) NU är jag med!

2011-01-29 @ 08:48:39
URL: http://hannana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0