tentan, känslan och Paris

agglituneradespråk, ett typiskt exempel är turkiskan.
undra om jag kan bli lärare fast jag glömde det ordet på tentan.
det var det enda jag inte svarade på. jag kom bara inte på det.
jag skev precis vad det var, men kom inte på ordet. agglitunerade.
nu kommer jag aldrig glömma det.
jag hoppas, hoppas, hopas att ett G snart inkommer i min inkorg.
idag kan jag verkligen kalla mig student. hela dagen går i det tecknet.
imorse hade jag fått paket, en alldeles ny bok som handlar om konflikter i världen.
jag har tentat, efter tentan gick jag till stadsbiblioteket och fick med mig tre böcker hem.
två om demokrati, en om ideoligier.
sen gick jag in på akademibokhandel och köpte fem nya kollegieblock.
imorgon ska jag ta mig till bibblan här i stan, där ligger fem böcker och väntar på mig.
alla om maktskick och ideoligier.
en till väntar jag på, den ska komma på posten.
sen är jag redo för nästa termin, jag längtar faktiskt.
det känns som min grej.

en annan grej, idag satte det sig en kvinna bredvid mig på tåget.
jag sätter 1000 kronor på att hon hade ätit vitlök till lunch och försökt dölja det med någon dyr parfym.
försöket går att skriva in i historien som ett av de mest misslyckande försöka dölja en lukt-försök.

och ytterligare en anna grej, i Eskilstuna finns det typ ingen snö kvar inne i stan.
det var tort på gatorna i centrum, endast sanden låg kvar och jag kunde inte annant än sakna mina converse.
att kläderna i affärerna dessutom går i massa härliga pasteller gör bara vår-känslan ännu starkare.
men jag tror inte på den, jag litar inte på vårkänslan. det är bara januari.



något säger mig att jag borde bege mig till Monets trädgård igen.
jag borde öva upp min franska, packa en väska, lura med mig någon och åka på en weekend.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0