att komma till insikt.



idag gjorde jag något som jag sällan gör.
jag läste några bloggar av kända bloggerskor.
kanske ligger det lite avundsjuka i det hela.
tänk att få betalt för att skriva vad man gör på dagarna.
designa lite kläder, bli fotat för ett magasin.
jag förstår att deras vardag inte är så glammig som den ser ut,
men jag förstår också att det är bra mycket glammigare än min.
fast vet ni, jag bestämde mig för en sak.
eller snarare jag insåg en sak.
att jag är nöjd med min vardag, nöjd med det jag har.
jag må förtillfället ha både regeringen och Sverigedemokraterna emot mina tankar och min utbildning.
men jag känner ändå att jag gör någonting, för någon annan.
för framtiden.
världens viktigaste yrke.. någon av förbunden har det som slogan.
jag har inte över hundra kommentarer efter varje inlägg..jag blir inte plåtad på stan, eller får sjunga in en låt med nån snygg svensk pop-idol.
fast mitt uppdrag känns ändå viktigare på nå vis.
å alla andra människor där ute som gör någonting för världen, som lär någon något, som ser till så vi får mat i magen, som försöker hålla snön borta ifrån vägarna, som vaccinerar folk, som hjälper gamla, som skänker pengar, som matar fåglar, som tar hand om sjuka.
Alla de som lägger sin själ i att göra världen lite bättre.
snacka om glamour.
det är stjärnor, de driver inga bloggar om dyra märken, eller om nya parfymer.
de har inte tid, de har viktigare saker att göra.
precis så vill jag bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0