kärlek, planering och nybildning

sett på löpsedeln, utanför en tobaksaffär på väg från stallet.
Kungen och drottningen i skiljsmässa
det är en tröst att alla är människor, att även kungligheter har det svajigt ibland.
jag är skeptisk just för tillfället, mycket skeptisk till äkta kärlek. sån där man ser på film.
om inte ens prinsar och prinsessors föräldrar, som har pengar, slott, vackra kläder och tjänstefolk ständigt lever i ett rosa skimmer, hur ska då en annan klara det?
riktigt skeptisk känner jag mig.
vi talar inget om att det inte kan vara en dans på rosor hela tiden och inte heller om hur rättvis jag är.
(LIKSOM HUR LÄTT KAN DET VARA ATT HA FOTOGRAFER NÄSTAN UDNER SKINNET)
som blivande lärare borde jag även vara källkritisk.
men inte idag. en annan dag kanske, när skimret är tillbaka..


veckan är full, även om jag bara har skola på torsdag.
helgen ser ut att bli den bästa på länge.
skolan känns tung för tillfället.
omtentan, 18 januari
andraspråksutveckings tentan
performansanalys tentan
seminarium
samtalsredovisningen

misteln hänger i dörren, om kungen och drottningen skulle få för sig att kika förbi och laga ihop sitt förhållande.
dessutom spikade jag upp min skylt här om dagen,
(eller heter det spikade om man försöker slå in ett häftstift med en ljusstake.. jag är osäker)
är ljusstakade kanske ett nytt verb?

A smile is the prettiest thing you can wear

det bör också tilläggas att Goliat idag kom och mötte mig i hagen och att vädret gärna får fortsätta att vara som det är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0