blabla..allt för fonetiken

if I had a million dollar
jag är vaken, själv. Klas gav upp, gick och la sig.
jag orkar inte sova, är inte så trött..
skulle väl ha pluggat på fonetiken, men igen gjorde jag det. 
sköt upp den.
ville tänka på min individuella uppgift, den är roligare.
den handlar om lärare och invandrare
okej, imorn.. imorn är det fredag, men ingen ursäkt. jag måste plugga.
hänga upp mina dentaler, labialer och IPA-bokstäver på något, jag får väl vara estetisk, memorera i bilder, skiva med fina pennor. jag måste, för att slippa stressen sen. läsa antecklingar och skriva rent. så kan jag börja. göra mina antecklinga fina. blabla.. sova, kanske? om jag vore trött, imorn. upp åtta. halv åtta..vem bryr sig. jag vill bara till Öland, till mitt jobb, till mitt rum med djurtapeter, till bruna ben och till hästen på tomten. en månad, inte ens det. dock känns vägen dit så låång, två redovisningar, två uppsatser, en salstenat. massa tjocka böcker..
fonetiken är tyngst, det handlar om att memorera och förstå. det är inte min grej. just nu dirvs det med dem. mina över 100 ord är det bästa partytricket ever, det blir helt carzy. ingen kan uttala dem efter några kalla glas saft. HAHAHAHAA, ingen fattar. typ inge läser. men det känns bättre efteråt, det är för min skull jag skriver. nån dag, när jag får tid och intresse, då ska jag bli som BlondinBella.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0