dagen i helhet, från skolan till sjukhuset..

Jösses, vilken grej.
om alla bara skötte sitt liksom.

idag var en bra dag, tills jag läste mitt mail ifrån studie och yrkesvägledare.
suck på administrativpersonal som inte kan sin sak.
vad har de för utbildning?
charmkurs har de hur som helst inte gått, så är det.

skolan kändes givande, jag hann till och med plugga på rasten.
nu väntas en snöpromenad.



jag åkte med mamma hem, gick till sjukhuset och väntade på henne i huvudentrén.
satt på en bänk och stirrade på tavlan där alla avdelingar stod och tanken slog mig.
- varför finns sjukdomar?
liksom fatta, flera hus fyllda med sjuka människor.
skrämmande.
jag kan väl förstå ett brutet ben, eller en förkalkad åder, det finns förklaringa.
men canser, remautism, diabetes.. hallå, var kommer allt ifrån?

människan är förmodligen dem mest sårbara parasit som jorden skådat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0