lycka är att ha en Goliat

trött, men lycklig
jag har legat på latsidan, gällande ridningen
inte det att jag inte ridit utan att jag mest skotat runt i skogen
kanske kommer det att ändas

vi red lektion idag, jag och Goliat
och än en gång var det över mina förväntningar
jag måste ha en av världens snällaste hästar, för han ställer vekligen upp
på allt
det blev öppnor och slutor
fram- och bakdelsvändningar
galoppövningar, trav och övad trav
det handlar om att öva
öva, förstå och orka
Goliat har sin sommarmage som är tung
han vill så gärna, det gäller bara att förstå rätt
Thomas sa att det var finlir,
känsla och kunskap om vilken hjälp som är specifik för Goliat,
för att övningen ska bli korrekt

men känslan,
den där obeskrivliga känslan av att sitta på 550 kilo
som gör som jag ber,
som försöker,
som gör sitt bästa,
som är på G hela tiden,
som alltid ställer upp.
 
det är vänskap,
det är lycka,
det är starka band.

lycka är att ha en bästa vän



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0