lärare bör vara som guppisar

diskussion i basgruppen
haha, jag älskar när det går lite hett till
argumenten flög, blandat med förståelse , skratt och ruskningar på huvuden

vid presentationer för klassen
vad är bäst?
liten grupp
helklass

vi ska hålla tal på onsdag (tror jag att de är)
först var det sagt i halvklass typ 15 stycken
men idag blev det ändrad, vi ska presentera i basgrupperna
som vi alltid annars pratar i
tröttsamt
nu vill jag byta ämne, vill inte prata om Afrikaresan
ska någ hålla ett ta istället
tänka på Mona :)

 allt handlade om hänsyn
vadå hänsyn
snäll vi ska bli lärare, vi om någon yrkesgrupp måste ju våga stå framför människor och prata
vi måste trivas som fisken i vattnet längs fram i klassrummet med minst 40 ögon och öron som granskar oss
(om det är av intresse eller ett av ett måste går att diskutera)
jag kommer ihåg när vi började ha små redovisningar
papperet var som en marackas -S K A K A N D E
magen kändes som en bisvärm ute på sjön i stormväder
benen som spagetti
men, till och med jag klev över tröskeln
att övning ger färdighet
är så sant som det är sagt
även om man ibland kanske måste tvinga någon ibland
det behöver inte handla om 10 minuters tal
det räcker med 30 sekunder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0