studenten

man tar studenten en gång
jag har gjort det
för lite med än två månader sen

tittar på bilder och ryser
ja, jag ryser faktiskt
huden ställer sig upp, eller mer håren
inte för att jag vet om jag längtar tillbaka
men den där känslan
den lyckliga känslan full
av oro,
av förväntan,
av nyfikenhet,
av tomhet,
av 13 år i skolan
det var liksom över det var slut

idag slog det nog mig på riktigt att det verkligen är över med serverad skolgång
jag tror det blev som en chock
jag ska börja på högskolan, något jag liksom fått fixa alldeles själv
jag har fått plugga för att få betygen,
jag har fått söka,
för att komma in

känslan där på flaket, (när betygen var i tryggt förvar i mammas handväska) är obeskrivbar
det var höjden av lycka
förväntansfull lycka då man inte ville tänka på i höst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0