strängnäs är hemma

det är så och kommer alltid att vara
det kändes liksom inte som att vi varit borta en hel sommar när vi kom hem, allt var som vanligt
allt var som strängnäs alltid varit förutom några stenar i rondellen vid ok och några byggen som kommit en bit på vägen

det enda som inte är som det ska är att Goliat fortfarande befinner sig på Öland

det finns speciella dagar
vissa dagar går det mycket korv
andra säljs det nästan bara hamburgare
soldagar går det mest glass å en å annan kebab i bröd
en dag sålde jag fem franska hotdogs på en gång
livet på Sibylla är varierande jag lovar
det kommer arga mammor med runda ungar som ska ha extra pommes
det kommer barmfamiljer som alla ska ha olika saker
det kommer äldre som ska ha bamse i bröd med bara senap
det kommer fjortisar som ska ha en stor pommes å cola
det kommer jobbare som ska ha dagens
det kommer tyskar som ska ha majonäs
det kommer fulla människor som ska ha gyros
sen finns det dem som beställer pannkakor, laxburgare eller snitzare

hur det är är med Sibylla hit å dit, så tror (hoppas) jag att min karriär som kioskbiträde är över

Kommentarer
Postat av: Anonym

va beställer tyskarna bara majonäs xD e inte förvånad xD

2009-08-11 @ 16:48:18
Postat av: caroline

HAHAHA XD såå sant sibylla...det var tider det ;P

2009-12-18 @ 22:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0