leksaker

tanken slog, mig
helt ärligt.
vem hittar på leksakerna till Happy Meal?
vi åt på Mcdonalds igår, jag å mina systrar
å Hilma tog den obligatoriska boxen
där i låg förutom pommesen å burgaren, morötter och en leksak
halva, eller i princip hela nöjet med Happy Meal är just  leksaken som idag var katten i Snurresprätt, och den gula lilla fågeln. katten satt i ett träd och fågeln i ett bo, så satt de ihop med hjälp av ett snöre.
asså.. vem kommer på en sån grej?
ingen av oss tre fattade hur den fungerade
nu ligger den på köksbänken
om någon dag på Hilmas skrivbord
om en vecka i en låda
sen är den glömd
hittas när lådan ska rensas (vilket skrer sådär en gångom året)
då slängs den!



är det vad vi idag kallar överkonsumtion?
eller är det frågan om matreialism?


okej, kampanjen på Mcdonalds just nu ärSnurresprätt och hans vänner
men måste det bestå av fula helt oanvändbara plast leksaker?

Kommentarer
Postat av: Anonym

fågeln= tweety, madde var tweetyfan i typ sjuan... ;)

sen undrar jag två saker, vart åt ni? (okej tre blir det), låg morötterna verkligen i boxen!? och tre: jag undrar också vem som gör dom där, fick själv en snurresprätt, sån som man sätter på skon som låter nä'r man hoppar.... och undrade hur många som använder den, och om dom gör det, hur ofta/länge? =) kan dom inte satsa på typ filmer, böcker och spel? :)

2009-08-31 @ 17:27:59
URL: http://hannana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0