solglasögon och björkris

05.15 stod klockan på imorse, jag cyklade till stallet, tog ut alla hästar
straxt efter elva var jag hemma,
jag gjorde rent tränset och lädergrimman ute i solen,
satt och solade vid lekstugan tills de andra kom hem,
då mamma tyckte att jag skulle städa den istället och så fick det bli.
jag skurade glovet, tog ut mattan och gjorde rent verandan,
duktig flicka ;)
min lekstuga som jag fått av morfar
sen gick vi ut, jag, mamma och Hilma, runt P10, plockade blåsippor, tussilago, björkris och videung.
underbara vår, älskade mamma och Hilma
jag hade uppkavlade leggings, linne, studenttröjan och mina fjortisglasögon,
det är vår, vår, vår och jag kan inte låta bli att le åt det
jag älskar det och jag älskar att alla andra människor också verkar göra det

vi handlade jag och Hilma, cyklade ner till konsum och köpte tomater, oliver och bröd
på konsum var det ett par, ett kärlekspar, han höll henne om midjan och pussade henne på kinden
sån är våren och jag blev alldeles glad, glad för deras skull, glad för kärleken och glad för att jag har Klas



- ...men mina ögon kommer alltid le mot dig, kan det begäras mer av mig?

Ted Gärdestad är vår, hans låtar är sommar..
förra sommaren, då vi lyssnade sönder hans skiva, fram och tillbaka och runt på Öland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0