framtiden, måndag och utställning

det är utställning på skolan idag, vi ska visa våra Afrika resor

imorse var en vanlig morgon, en sån där vanlig vardagsmorgon
vi gick upp, tillsammans jag och Klas kvart i sex, lite ont gör det faktiskt
sen gick jag med Klas till tåget, för att sen gå en sväng i solen
(jag hoppas att min fot bli som den ska snart, jag vill springa, men inte förstöra)

det är inte speciellt långt till studenten nu och jag jag nog redan lagt ner
jag är trött, trött, trött
jag vill springa ut, gråta några tårar, som kommer få mascaran att kladda sig längs kinderna
jag vill åka till öland, få vara där med min häst hela sommaren, få vända mina hamburgare och snurra några glassar.. (föralltid)
jag vill stanna tiden på Öland
jag vill inte bli äldre
jag vill, vill, vill

jag vet inte vad jag vill!!!

jag tänkte, tänkte på efter sommaren.
kommer jag in på högskolan?
jag har fått för mig att jag vill flytta hemifrån
Goliat!
Om det inte vore för honom skulle allt vara mycket lättare,
jag kan inte lämna bort honom, men jag vet inte om jag har råd och tid att ha honom kvar.
jag vill inte att han ska stå och vara ledsen över att jag inte hinner med,
men jag vet inte om jag skulle klara av att se honom åka ifrån mig
blir han stående kommer jag rosta ihop, som en gammal cykel

om så där 40 minuter ska jag bege mig till skolan


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0