Till...

Hej Goliat!

(jag vet att du inte kommer läsa det här och jag hoppas du förstår hur viktig du är i alla fall)

när jag kom hem från stallet idag var jag världens lyckligaste. tänk vilken otrolig tur jag har som får vara med dig varje dag. du blir alltid glad när jag kommer, följer snällt med upp på stallplan, står och njuter när jag pysslar med dig, för att sen tycka det är roligt att traska runt med mig.

idag var det extra kul, iklädd mjukisbyxor och converse busade vi barbacka på stubbåkern. jag kände hur jag strålade, för en stund var alla dumma tankar borta, alla måsten och alla krav försvann. det var du och jag, som det ska vara. jag sjöng lite för dig och du gick där och lyssnade. solen sken och jag kände mig så himla glad. jag är alltid glad när jag kommer från stallet, det är något med dig som gör mig lycklig.

här om kvällen satt jag och tänkte på dig, vi har snart varit tillsammans i 4 år. den 22 oktober. det kommer alltid vara den bästa dagen i mit liv, det var en fredag. jag hade avbokat min ridlektion. jag gick i åttan, var 14 år och skulle få en egen häst, en fjordhäst, en gul Goliat.

Du är det bästa som hänt mig, för utan dig, ingen mig.

jag tror inte att skolan skulle gå så bra som den gör om jag inte hade dig.

vem skulle ha lyssnat på alla mina tånårsproblem ,lika fint som du alltid gör?
vem skulle stå ut med alla kärlekstrubbel och tankar, lika tålmodigt som du gör?
vem skulle ha torkat alla tårar, lika bra som du gör?

Goliat, du är oslagbar
trots alla bocksprång, kletiga hagar, mörka kvällar, tidiga mornar, spöregn och pengar.

jag älskar dig

Kommentarer
Postat av: philip

Då fick du han dagen innan min födelse dag vilket betyder att du alltid komemr minnas den ;) x)

2008-09-06 @ 23:03:51
Postat av: Cecilia

så då fyller du den 23 oktober:) det glömmer jag inte:)

2008-09-07 @ 20:18:29
URL: http://mariiacecilia.blogg.se/
Postat av: Bea

Min syster Linn och jag får tårar <3 Älskade du!

2012-03-09 @ 20:05:44
URL: http://familjengraff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0