Soliga september

nu ska jag ta tag i min uppsats, skriva klart disskussionen och sammanfatningen, för det är det som fattas på den.

va ute hos Goliat imorse, solen sken och det var helt underbart.
vi red en lång sväng, travade och galopperade massor:)



låg vaken och tänkte igår kväll, jag var inte trött och det kändes som att jag behövde reda ut en hel del saker med mig själv. lustigt, eller hur? att man kan reda ut saker med sig sjäv. men har kommit på att jag tar in allt som går, utan att reflektera över det, att fundera på om det är värt att spara eller inte.
mamma har berättat om någon sa sa att man bär minnen med sig så länge man känner att man behöver dem. kloka ord, faktiskt.

så, därför bestämde jag mig för vilka funderinga och tankar som skulle få bli minnen och vilka som inte ens var värda att spara, pga att: de fått mig att må dåligt, fått mig att komma i skym undan eller hindart mig från att växa.

veckan som gick var sjuk.
först blev jag illa berörd, sen insåg jag att det inte var värt tårar, att det var inte värt alla tankar, prat hit och dit, kloka resonemang, som i alla fall inte kommer betyda något. jag fanns där då.
vi är faktiskt människor, känslor är ingen lek!

Det var slutet av mitt sista sommarlov, det var början på slutet.


Jason Mraz sjunger:  I'm yours...
Nickleback sjunger: I miss you...
Phil Collins sjunger: I can't stop loving you...
Jason Wade sjunger: You belong to me...
Simple Plan sjunger: You look so beautiful today..

Honey, det finns fortfarande hopp








 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0