A beautiful mess

jag är kär, så himla förälskad i Jason Mraz.
jag lovar att låtarna är skrivna till mig.

You're the best around
And nothing's ever gonna take you down


Well how long, can I go on like this,
Wishing to kiss you.


jag vill dit, kan ingen följa med?
Stockholm 27 september

Idag var det höst, jag red på en kladdig stubbåker, i  röd regnjacka, med randiga gummistövlar och rutiga ridbyxor.
Det duggade lite, Goliat var underbar och jag har världens finaste häst.

Sen luktade det höst när jag tog en kort prommenad med Baran, löven från kastaljen hade fallit ner,  jag gick där med mina gummistövlar, tittade på bladen, de hade ramlat ner, precis som jag gjorde idag. jag föll, slog i marken och gjorde illa mig. att bladen hade en ful brun tråkig färg fick mig inte att lyfta blicken från marken, inte heller att känna mig lite glad och le. jag förstod bladen där de låg och var fula, imorgon skulle någon trampa på dem, kliva över dem kanske till och med spotta på dem. överkörd, nedknuffad. Sug bara å det suger ännu mer at jag bryr mig, för det borde jag inte göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0