skola

i bibblan, jag brukar inte sitta vid datorn i skolan, men i väntan på min egen undergång måste jag blogga lite ;)
åå, jättekul, egntligen inte, för det suger.
jag hatar det.
vi ska skriva en bokresention på engelska i skolan, på plats, utan å få sitta hemma och TÄNKA!
varför?
därför!
därför att det var så många förra året som plankade texter från internet
och liksom, som om jag bryr mig om det. jag går ju inte i skolan för läraren skulle, jag är här för min egen och om någon vill kopiera någon annans text, som om jag bryr mig om det, de är bara den som förlorar på det!
jag vill inte skriva den, jag kan inte engelska, jag vill inte ha nationella prov i engesla b.

"Julia, cecilia hör inte dåligt, hon fattar bara trögt"
Tack, mamma. tack för den. jag älskar dig också!

om 30 minuter är jag död!

igår red jag, det va stjärnklart och undebart.snö. sen stod jag och pratade med krestin, om hur viktiga hästarna är och då sa hon något som verkligen fastnade i mitt huvud:

"vill du ditt barn det bästa, ge det en häst"
sånt är musik i mina öron, såntl er man åt, sånt blir man varm i magen av, det är då jag inser hur lycklig jag är.
Tack mamma och pappa för att jag fick Goliat :)

nu är snön borta, skitväder, dumma växthuseffekt, idiot människor som inte tänker sig för. det är nästan +10 grader ute.
älskade november :)

på söndag kommer Hanna!
jag har saknat Hanna, vi pratade i telefon igår när jag gick till Goliat i 45 minuter, jag ringde från min mobil.
oyeah, mina pengar ;)
på söndag hoppas jag att hon kommer till Strängnäs vid halv ett, så vi hinner fika lääääänge innan jag ska spendera min eftermiddag i kyrkan för att repa och ha adventskonsert. sen blir det hem till mig och bara Cicci ochHanna :D

igår va en sån där längta-tillbaka-till-Öland-dag!
jag vill dit igen, jag vill ha Goliat på tomten, jag vill vända hamburgare, jag vill koka korv, jag vill göra mos, jag vill snurra mjukglass, jag vill vara ensam med havet, jag vill rida i kohagen, jag vill, vill, vill!! jag vill ha sommar!
Öland var enkelt, det fanns inga måsten, allt bara va, tillsammans med en massa tankar!

Kommentarer
Postat av: Gillberg

HaHa klockren kommentar av din mor :P

2008-11-27 @ 19:53:21
URL: http://gillbergarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0