pappa, mannen i mitt liv!

jag såg ett stjärnfall idag

den enda kille en tjej kan lita på är sin egen pappa
så klockrent, så himla bra, det stämmer verkligen så himla mycket

i hur många, filmer, böcker, historier... vad det nu kan vara? säger inte dottern till sin pappa att :
"jag ska gifta mig med dig"

trots att min pappa retas, kittlas, är jobbig, riktigt tråkig ibland,  mycket värre en killarna som jag umgås/umgått med, så är han min pappa och har aldrig gjort mig illa. han har aldrig sårat och jag vet att han inte kommer göra det heller.

det är antingen eller.
Goliat får bli människa, jag gifter mig med honom
eller
jag å mamma får dela på pappa.

åh, ibland är man dum i hela huvdet!



-gränsen går vid medelhavet!

(min "klimatsmarta" mamma som ska köpa grönsaker)

-paprikan är från Holland!
-ta den då

-var kom tomaterna ifrån?
-spanien
-gurkan?
-holland

på väg hem (pratar)

- mamma, vinet kommer från Australien
- men det finns inga goda viner innan medelhavet.
- nehä :O (okej, jag är ingen vinexpert)
- Italien kanske då..
- mamma, Frankrike, Spanien..

(pappa lägger sig i)

- det finns svenskt vin, men då kostar ett glas lika mycket som den här dunken
- vi skulle ju kunna göra äppelvin
- å hur gott tor du det är då?
- en tanke bara, vi har ju så mycket äpplen.

pappa gillade inte min idé

å mamma ska kalla sig ekologisk :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0