i filosofi hyllan

igår satt jag och jobbade lite med min uppsats i filosofi, då fick jag för mig.

- hör å häpna !





att jag vill läsa filosofi på universtietet,
SKRATTA INTE!
tänk vad roligt och säga att man går på universitetet och läser filosofi
okej, det är inte status, men det låter bra, i mina öron.

min uppsats nu ska iaf handla om
- vad gör en människa glad -
tror att det kan bli riktigt intressant, tänk vad skönt och bara läsa olika människars tankar om vad de tror gör människor glada, sen skriva en uppsats med egna tankar, åsikter och analyser.
det är verkligen något i Cicci-stil!

så efter mitt filosofiår på universitetet ska jag bli högskolelärare i SO-ämnerna.
regligion, samhällskunskap.
nu har jag iaf ett mål, något att sträva efter, jobba för. problemet är bara var jag ska bo. eller rättare sagt, var jag och Goliat ska ta vägen.
nu ska jag hitta en till filosofibok, och drömma mig bort igen ;) för det stod massa kloka saker i den där boken jag läste igår, sånt som alla borde tänka på, men som allt för många tar för givet och därför inte hittar någon livskvallité i vardagen, jag vill läsa mer sånt,  för det är livskvallité 

Kommentarer
Postat av: Baran

världens bästa cicci-stil :P

2008-12-02 @ 15:30:49
Postat av: Baran

världens bästa cicci-stil :P

2008-12-02 @ 15:31:45
Postat av: hampus

filosofidoktorn cissi.. de tycker jag e ngt att skryt med.. =P hehe... fast min fysiklärare e typ filosofidoktor och proffessor i fysiskt ljus och han e fruktansvärt vrickad (många skruvar lösa), se upp o inte bli som han bara så ska du självklart läsa filosof =D som Platon, Aristotoles osv xD

2008-12-02 @ 23:03:21
URL: http://stavem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0