tursitpappor, hängtuttar och håriga mansbröst.

http://mdh.diva-portal.org/smash/record.jsf?searchId=1&pid=diva2:727377
 
vårt fina examensarbete, med högsta betyg. finns nu publicerat på Diva.
 
sitta ner är högst överskattat. mina ben är trötta, efter en hel dag ståendes vid kassan. därför ska Kejsi och jag cykla en sväng nu, ja så där bara för att jag inte är tillräckligt trött i mina ben.
 
idag va det nå konstigt med många kvinnor som handlade frukost. vita tajta linnen, utan BH - is the morning shit.
okej, hej å hå, men inte så snyggt va!? Väldigt osmakligt, precis lika osmakligt som dessa håriga mansöverkroppar som kommer in i butiken och om det vill sig illa. luktar en blandning av både svett och solskyddskräm. det är charmigt med tursiter. extra gulliga är ju de personer som poängterar att de handlat av en förut, typ två gånger samma dag å en annan ba: jaha så vi är kompisar nu då? fast jag på riktigt inte har en aning om vem personen är, då de få repliker som utbyts låter något i stil med.
 
- Hejsan
*Hej
- här har ni hittat lite allt möjligt.. (läser in alla varor, som är allt från frallor, glass til brassestolar och badpuffar)
då blir det 124kr.
kunden lämnar antingen 200 kr och får 76 tillbaka, då låter det:
- så får du 76 kr tillbaka, vill du ha kvittot? en påse?
eller så vill kunden betala med kort, då låter det:
- så kan du slå in din kåd här, kvittot? vill du ha en påse?
 
så alltså efter två sådana djupa diskussioner  (om nu kunden har handlat två gånge av mig) ska jag, komma ihåg pappan med två ungar som först handlar godis och sen nya armpuffar. pappan och jag har inlett en vänskapsrelation på FB och han har konstaterat att det regnar och att jag jobbade igår också. Bingo, heja turistpappan, du är så himla bra!
 
okej, så är det inte. jag har glömt turistpappan och hans ungar redan innan han har hunnit svara ja  eller nej på om han ska ha sitt kvitto, förlåt sommarsverige, jag är inte bättre än så.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0