semestertid.

Skåne är så fint.
jag är kär.
ja, alltså jag är ju alltid kär i Fredrik, men just nu även i Skåne.
det är fina skogar, havet är så nära, massor med vackra fält, vackra hus och fina hamnar.
jag kan verkligen inte minnas när jag kände mig så här ledig senast.
vi har gjort massor med saker, gått på fina spår, klättrat i berg, shoppat, fiskat krabbor, solat och jag har läst ut en bok. jag har dessutom fått massor med semesterdrömmar uppfyllda. köpt frallor på konditoriet under morgonpromenaden, valt glass ur GB-boxen, ätit kulglass i hamnen, gjort ingenting, löst korsord på kvällen, funderat på att gå upp och sen somnat om.
på måndag anländer vi till Strängnäs igen. till lägenheten, till våra tomater på balkongen och till ytterligare två lediga veckor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0