hemma, ljuva hem.

äntligen, hemma.
inte programmet äntlgen hemma utan. äntligen, hemma!
idag har jag till exempel uppskattat att dricka te ur mina egna muggar.
jag har gjort iordning på balkongen, hängt upp nya gardiner och fixat med bilderna jag beställde.
nu fattas bara Fredrik.
ja, han är sjuk och kvar på Öland.
så nu är jag ensam i lägenheten, eller ja, Kejsi och jag. vi ska väl sysselsätta oss med att gå Strängnäs runt eller nått. utanför blåser det höstvindar, något jag egentligen inte vill säga högt.
inte höst, inte redan. jag är inte klar med shorts och varma kvällar. något jag inte är färdig med är ljuset. alltså, snälla, snälla inte mörker, grått och regn.
skulle väl vara för min gula regnkappa jag köpt då, men enbart för den. regnet alltså.
14 grader visar termometern, vad har man på sig då?
Fredriks fleacetröja, typ.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0