16 september

idag blev en hemmadag.alldeles själv har jag lyckas sätta upp taklampor.
så stolt!
imorse blev det bus på stubbåkern med Goliat och Kejsi.
bästa på länge.
Siri är vaccinerad och jag har försökt att ägna resterande timmarna åt studier.
Kejsi har letat korv och jag väntar på höstmörkret för en kvällspromenad.
begreppsletandet tar tid.
imorgon är också en studiedag, det är kanske det man ska kalla de "lediga dagarna"
förövrigt är hösten på intåg.
i helgen avklarades en kräftskiva, (läs räkskiva, för min del)
jag somnade för ett ögonblick i soffan, innan Bea bjöd på massa gamla fotografier.
hotellfrukost.
jag väntar fortfarande på ett vitt sovrum..
så jag kan slippa snubbla över färghinkar.

å vad gäller kyrkovalet är det pinsamt att så få röstade.
svenskarna bara delar ut mandat till SD. jag blir ledsen.och besviken. dubbelt så många mandat, mot förra valet.
det har gett dem platser i utskotten och större chans att utöva sin politik.

Antal röstberättigade: 5 453 158 Avgivna röster: 692 398
300000 människoe i Strängnäs stift som inte röstade,
helt ärligt - varför demokrati?

klapp på axeln till alla sverigedemokrater som tog sog till vallokalerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0