samhällsekonomi

tentavecka.
i all sin ära.
aldrig annars blir det så mycket annat gjort.
städning, rensning av avlopp, plantering, skurning av Goliats box,
badning av Kejsi.
nu vill jag bara ha den där tentan gjord.
det känns som hjärnan är överfull utan någon som helst struktur.
typ som en låda, med trosor, strumpor, BH:ar, badkläder, från årskurs sju till idag.
om vi räknar att åk sju är samma sak som Aristotelse och BH:n köpt i julas står för efterfrågan av nya underkläder, där priset är elastiskt. idag. vi pratar alltså om mikroekonomi. rör vi runt lite i lådan, i ett försök att hitta bikinin, (vädret tillåter det)
hamnar vi kanske i frågor om arbetslöshet och inflation.
nå strumpor talar om makroekonomiska idéer.
frågor om vad som är mest effektivt, statlig inblanding eller inte?
hög eller låg ränta.
sysselsättning.


nu ska jag måla mina nyfilade naglar.
gå ut och bränna mig lite till.
jag tar med mina anteckningar.
risken finns att jag kanske bläddrar igenom den,
för 100000 gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0