Ölands check.

fem dagar på Öland.
när tiden går alldeles för fort.
när dagarna försvinner tillsammans med sol, prat, studier, prat,
mer prat, skratt, promenader och gräsklippning.
när det egentligen inte finns några krav.
när syrenerna doftar som allra mest och solen kämpar för att inte färga natten helt svart.
idag råkar det dessutom vara fem månader sen Fredrik frågade chans på mig
och
22 år sen han föddes.
det där fem månaders jubileumet har vi inte ens nämnt.
men lite kalas har vi haft, med strålande sol, långfrukost och havsbad.
jag badade och de andra tittade på.
 
om Goliat satte sig på tåget, så jag fick hämta honom i Kalmar,
skulle det inte finnas någon del av mig som ville åka hem.
efter fem Ölandssomrar blir det en sommar i Strängnäs.
jag byter hamburgare och glass mot vård av äldre.
när allt kommer kring blir det nog också ganska bra.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0