så var det de där med språket.

DET HÄR INLÄGGET INNEHÅLLER INGA SKÄMT, INGEN IRONI ELLER KONSTIGA FILOSOFIER.

28 februari skrev jag så här:
"nu tänkte jag skriva att jag och Kejsi ska fira den med kladdkaka.
mindre bra förslag. sockerkaka kanske."

hade idag fått kommentaren:
"ger du din hund choklad? är du helt miffo i skallen?"

jag vill därför skriva ett nytt inlägg.
tillägnat den anonyma människa som ägnat sig tid att läsa min blogg,
kommentera och på köpet bli irriterad.

Hej, Anonym!
Jag är ibland en väldigt förvirrat människa, men att påstå att jag är miffo känns
lite väl hårt. Det är allmänt känt att hundar inte tål choklad.
Även jag, trots min blonda hårfärg, är jag fullt medveten om att det inte är bra.
Jag undrar därför vilken bokstav i mindre du inte förstår?
Jag kan tala om att mindre är motsattsord till mycket
och att "minder bra förslag" i det här sammanhanget
betyder att jag, samtidigt som jag tänker tanket kommer på
hur dum den är.

När jag ändå är inne på det här med svenska spåket,
vill jag passa på att berätta för dig om konstruktiv kritik.
Kort sagt betyder det att man kommenterar något, någon annan gjort.
På ett schysst sätt.
I det här sammanhanget, man kan säga saker på olika sätt.
Om jag nu inte hade varit allmänbildat och skrivit,
så firade Kejsi och jag min namnsdag med kladdkaka.
Hade du, om du varit en vänlig människa, själv skrivt.
Men oj, ger du din hund choklad.
Jag skulle inte rekomendera dig att fortsätta med
det då din hund kan bli väldigt sjuk.


Trevlig fredagkväll, Cecilia.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hoppas att det är ok att jag blivit inspirerad av ditt blogginlägg i mitt senaste blogginlägg?? Och du, elake kommentator, du kan också ta dig en titt i min blogg och kanske svara på min fråga som jag kastar ut! Och Cecilia, hojta till om jag ska ta bort inlägget!



http://livetsstorm.blogg.se/

2012-03-02 @ 22:58:10
URL: http://livetsstorm.blogg.se/
Postat av: Linda

Det låter som avundsjuka, och personen hoppas på att om denne försöker finna fel hos dig kanske personen till slut kan finna något gott hos sig själv. Det är bara det att det kommer ju aldrig att fungera, hon eller han kommer inte finna något annat än en falsk självbild så länge denne försöker trycka ner andra. Sen är det ju så att hur mycket än personen försöker säga att du är värdelös så fungerar det liksom inte, för du är ju inte värdelös! Jag förbryllas av människor!

2012-03-03 @ 11:13:02
URL: http://livetsstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0