lördag.

spontan tipp med Kejsi till Hanna, Wille, hundarna och Uppsala.
solig promenad, tonfisksallad och fika.

kvällen avslutades på fafnevägen med pappa och mamma.
lite mat och andra chansen.
att Andreas Johnson inte gick vidare är en sorg.
vad som också känns tråkigt är att Sean Banan åkte ut.
jag, ja. jag får helt enkelt lov att erkänna att jag gillar hans låt.
å kanske ligger det en sanning i vad pappa sa,
att Sverige skulle bli lite roligare om Sean Banan var kung, på riktigt.
Karl Gustav, se upp.. eller vad han nu söng.
det va det där med det mångkulturella Sverige, kanske helt enkelt dax med förändring.
om det nu ska va demokrati, borde vi få vara med och bestämma vem som ska vara
Sveriges yttre.
det behöver ju inte vara en politiker, utan någon som vi inte förknippar med röd eller blå.

någon som kan representera den svenska medborgare,
som idag mars 2012, heter Mohammed och kallas för förälder.
Mohammed har två döttrar som går på en förskola där alla är barn och kallas för hen.
Mohammed, är pappaledig och har en fru med en chefspost, vars kollega är homosexuell
och har barn sen ett tidigare förhållande.

(nu spårade jag ur så där igen)
tanken var bara att poängtera att samhället ser annourlunda ut och att det
kanske kan vara värt att sticka hål på traditioner som inte ens lever vidare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0