imorgon fyller min pappa år.

jag måste sluta vilja ha saker.
nya skor, ny jacka, ny väska, nytt, nytt, nytt kopel till Kejs,
nytt träns till Goliat, nya borstar, nya ridbyxor, nya ridskor.
det är hopplöst!
idag har varit en hopplös dag, dessutom har det har snöat..
har jag lidit av koncentrationssvårigheter och inte fått ett skit gjort, rent ut sagt!
jag har spenderat 1000 kronor på nya skor till Goliat och tillbringat sju timmar i stallet.
men mockning, hundpromenad, ridning och annat pyssel.
mitt köksbord ser ut som ett bombnedslag, det är böcker, räkningar och lite disk.
bra, Cecilia. så himla duktig! (vem kom på irronin) ??
jag borde skämmas!? men gör det inte.
det konstigaste är det där lugnet, en behaglig lyckokänsla i magen.
inte ens ett dåligt samvete.. vad är det för fel på mig?
Tentan infinner sig om lite mer än en vecka och här sitter jag,
med ett löjligt leende på läpparna för att jag druckit varmoboy, har en löptik i soffan
och en häst med nya skor i stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0