djuren, skolan och vännerna.

en dag i stallet.




en dag på mdh.

Läraren:
- Cecilia.
tystnad i klassrummet.
Bea:
- Men det är ju du!
Läraren:
Cecilia Lundberg
Jag:
- Jaha, ja!

efter seminariet bestämmer Bea att vi ska fika innan bussen kommer.
jag är (för en gång skull inte sugen) men Bea köper nån dricka å får ett lipsyl.
så sitter vi där i solen på bänken och Bea provar sitt nya berrydoftande lipsyl,
sen putar hon med munnen mot mig och frågar om jag vill smaka.
båda börjar gapskratta och Bea frågar sig vad hon tänkte med..
det fortsätter så, med flamms å trams på bussen hem och vi äter upp Beas choklad cookie.

väl framme i Eskilstuna är tåget sent och jag ringer Hampus för en timmes skitsnack.
eftermiddagen slutar med en busig lycklig promenad med Kejs.
Strängnäs är verkligen fint.
först var vi uppe på långberget å busade, gick balansgång och sprang i backar.
(jag va tröttast)
sen spankulerade vi ner till hamnen och gick upp vid kvarnen,
tittade på Mälaren, gick i gränderna runt kyrkan och hem igen.¨
nu mätta och belåtna ska Kejsi tugga ben och jag gå igenom anteckningar.
en vanlig kväll på Finningevägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0