Pappas födelesdag.

firades med potatisgratäng, kött för de andra, quorn för mig,
sallad och tårta till efterrätt.

idag funderade jag på det där med varför allt känns så rätt efter ett glas vin.

när jag och Kejs traskade ifrån Fafnevägen diskuterade vi tankar.
de där tankarna som man önskade man kunde göra slut med.
de där tankarna som fastnat i huvudet, de där tankarna som blivt mer än en tanke
och inneburit förändringar i livet som man sen funderar på om det var rätt eller inte.
som inte kan släppa taget om de där i hjärnan som ser ut som tarmar.
undra vad man löser tankeklister med?
nog om konstiga tankar. Kejsi tuggar ben och jag dricker gröntte.

idag förlorade jag ytterligare en gnytta hopp på mänskilheten,
när jag insåg att det finns människor som inte tycker att alla ska få lika stor chans i skolan.
om vår käre skolminister är blå, så var det här mörkblått och den sortering av elever som
kommer ske genom den nya gymnasiereformen, skulle den här tanken innebära
sortering av elever redan innan de lärt sig läsa (nästan).
ibland undrar man om männsikor kramas för lite,
om de överhundtaget glömt bort det där med empati, medmänskilghet och andra chanser.
jag tvivlar, en del av mitt hjärta dog.

dessutom borde jag sluta skriva så långa inlägg, det blir så tråkigt att läsa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Medlet mot tankeklister, hör av dig när du uppfunnit det:)! Vore mycket bra att ha! vi borde ta några glas vin så vi kan få fler bra idéer. Eller det kanske är det man inte borde? :)

2012-03-21 @ 20:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0