det är skönt att skirva av sig..

läste nyss,
"if you cannot change the world, change yourself"

Kejsi snarkar i soffan.
ska hon med ut å kissa nu?
knappast.

jag gav upp läsningen.
jag ska inte vara bitter på den engelskaboken.
den är, bra.
jag förstår innehållet, som påminner mycket om min gymnasietid.
ekologiska fotavtryck, hållbarutveckling, växthuseffekt.
men jag är trött och förtjänar sovmorgon imorgon.
på onsdag är det seminarium. jag känner mig lugn.

dessutom beställde jag för en stund sen lite bilder.
eftersom mina väggar pryds av mina djur måste min fröken schäfer också få vara med.
tanken är dessutom att byta ut lite bilder och göra om.
tavlan jag fick av Carina hänger redan i hallen och orden,
"dammtussarna under sängen är änglarnas små tofflor"
passar utmärkt i det här håriga hemmet.

om någon är sugen på lite hår, har jag billigt till försäljning.
långa, mjuka gula häststrån, luddigt hundull, eller svarta långa sträva hundhår.
priset kan även vid snabb affär diskuteras.
begränsad upplaga!

(förstå ironin i)
älskade vårtecken, när allt är ludet!

James Blunt – Goodbye My Lover - Acoustic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0