Bättre lycka nästa gång!

stig-helmer:
nja, du verkar då verkligen inte vara en ledare.... snarare en förlorare

Bästa stig-helmer.
Jag hoppas att du någong gång i ditt liv ska få känna äkta vänskap.
Band som inte går att klippa, såga eller bränna bort.
Jag undrar faktiskt om du någon gång upplevt hur det är att få 500 kilo att göra precis vad du vill.
Känslan av att någon gör det för att den tycker om dig, för att det bästa den vet är att göra dig glad.
Eller om du upplevt känslav av att när du ropar på någon är det 30 kilo lycka som kommer rusandes emot dig.
Det är äkta rak igenom, det finns inget skitsnack, inga falska miner, inga löften som inte hålls.
Jag har den här möjligheten, att få uppleva riktig vänskap varje dag.
Jag kan skratta klockan sex på morgonen för att min hund gör något tokigt, eller bli alldeles varm i hjärtat när hon tittar in i mina ögon.
Jag kan också le i spöregn med lera upp på halva benen åt att min häst alltid står längst bort i hagen, eller uppleva lyckorus av att galoppera på en skogsväg, eller bli rörd av att han lägger sitt stora hårda huvud på min axel.

Stig-helmer, om det här är att förlora för dig. Då hoppas jag att du någon gång talar om hur man gör när man vinner.

För i min värld, är det där att vinna. Det är att vinna förtroende, tillit och kärlek.
Det vackraste som faktiskt finns. Speciellt när det inte handlar om att säga, jag älskar dig.
Utan om att visa att man alltid ställer upp. Även om det regnar, eller om gräset är godare, eller fågeln intressantare. Så slutar det alltid med, okej Matte jag hänger med dig.

Det räcker nu. Du behöver inte skriva fler saker.
Jag har förstått att mitt liv intresserar dig eftersom du läser om det och
jag förstår dig, jag älskar mitt liv. Mitt liv är det bästa som har hänt mig.
Jag hoppas att ditt liv är det bästa som har hänt dig, det vore riktigt tragisk annars.
Tycka illa om det enda man har.
Ett litet tips bara, är att glädjas med medmänniskor, inte försöka trycka ner dem. 

Och förlåt, men alltså om du nu känner lycka i ditt liv av försöka få människor att må dåligt. Ge dig på någon annan. Du kommer aldrig lyckas att få mig ledsen, eller sårad, eller känna mig som en förlorare.
Så om lyckokällan i ditt liv är att förstöra någon annans är jag ledsen att behöva säga att jag inte är rätt väg att gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0