nionde maj, en bra dag.

cilit bang och smutsen är väck.
wow, asså det funkar verkligen.
tre timmar senare var den fina lilla gula lekstuga
som morfar 1997 byggde till Julia och mig ren och fin.

idag har jag även talat om för mamma att jag är dyr.
asså om hon vill att jag ska göra nå jobb.
jag är akademiskt utbildad och har tre somrars  gatukökserfarenhet.
så himla bra är jag.
äh, skämt å sido, det var Hilma som ville ha pengar till en ny hamster.

jag har kommit in på min sommarkurs och jag ska läsa den.
det är inget som är obligatoriskt på datorn, så det kommer passa perfekt med jobbet.

imorgon börjar jag ny kurs, internationell politik
(jag hoppas att mina globalkunsakaper kommer till användning)

på onsdag ska jag vara överallt.
jag ska släppa ut hästar, jag ska få mitt hår färgat,
jag ska jobba, jag ska ta in hästar, jag ska packa,
jag ska träffa Hanna, för sen, sen på torsdagen,
då, då åker vi till Ullared, till Göteborg.

Peter Lundblad – Ta mig till havet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0