studier och funderingar

igår skickade jag efter kurslitteratur.
två böcker, ett lexikon och ett nytt block.
det känns rätt att läsa om Afrikas morderna historia i sommar.

idag har Hanna varit hos mig.
vi har gått promenader, fikat, ätit mat och pratat, pratat och pratat.
jag fick berätta om min dröm, som jag inte riktigt kan släppa.
kanske är det farligt att så lätt ta till sig människor,
börja bry sig för mycket, fundera och tänka på dem,
så pass att man drömmer om dem.
å jag ska bli lärare, mina drömmar kommer i framtiden krylla av trasiga elever.
människor som jag känner att jag behöver bry mig om (lite extra),
för att vuxenvärlden är förvrängd.

(jag kanske bara är för känslig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0