vackert och fult.



vackert!
would you escape with me,
could you show me something real.

imorgon ska jag plugga i skolan,
jag ska rida på eftermiddagen och vara glad över att jorden inte gick under igår.

jag måste få yttra mig, SD har ett ungdomsförbund i Södermanland.
(eller var det strängnäs)
de vill bli stora och etablera sig.
jag gråter.
jag hatar sånt där, folk utan hjärta.
som tycker att ensamkommande flyktingbarn inte ska få komma hit.
vad är det för fel? vad hände med moralen?
varför är folk så himla elaka, varför tror de att allt kostar pengar?
tror att staten förorar på att ta hit människor?
sen när blev det möjligt att värdera ett liv?
sen SD kom in i riksdagen eller?
bästa vällöftet,
en röst på oss och vi sätter en prislapp på dig.
jag blir ledsen, det gör ont, det skrämmer mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0