dagens lärdom

jag är så himla duktig, den senaste föreläsningen är renskriven.
jag kände även att jag kunde dra vissa slutsatser.
typ som att Hitler hade fel.
wow, det är utveckande att gå på högskola.
jag ska utvecka mig, Hitler misslyckades pga sin människosyn.
hade han inte trott att amerikanarna var svaga för att de var "blandraser"
och inte sett ryssarna som slavar hade han kankse inte startat den delen av kriget,
som kom att bli hans förlust.

det intressanta ligger i att jag i sklan bara fick lära mig att Hitler ville ta över hela världen.
det framkom aldrig att han gick till angrepp mot två stora nationer för att han
nedvärderade de människor som bodde där.
Hitler var en ond man. (för alla som inte redan visste det)



en annan sak, idag pratade vi FRA-lagen i skolan
jag hade fattat vad jag läst, men sen, jag hängde med,
men fattade ingenting. jag vet inte ens vad jag själv tycker
(jag som brukar tycka)
trygghet före frihet, eller är frihet ett krav i en demokrati.
är det ett fritt land om någon kan läsa alla mina sms och tro att jag är terrorist?
är det demokratiskt att hålla handlingar hemilga?

jag vet faktiskt inte...
hur hotade är vi av terrorister..och är det okej att någon som tilldelats
Nobels fredspris skjuter folk?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0