lillördag, därav biblioteket.

idag har jag å Jonas tagit pulsen på studentlivet i Strängnäs.
jag kan ju inte påstå att det var hett, men vi försäkte iaf.
vi satt på bibblan. Multeum ska jag skriva.
Strängnäs stolthet vad gäller kulturliv.
Yes.
hur som,
så eftersom vi är studenter och studenter festar så fort de får chansen.
jag älskar (fatta ironin) förutfatade meningar.
Jonas försökte fixa ragg till mig.
eftersom jag är en prydlig flicka hade jag sjal på mig.
(snarare för att jag alltid har det, men ändå)
tyckte Jonas att jag skulle ta av mig den, knäppa upp översta knappen på koftan
och stöta på killen som stod och letade efter någon bok.
fråga honom om han hände där ofta.
ja, men ni hajar jag skulle liksom köra det sämsta man kan göra på krogen på ett bibliotek.
ännu värre.

Jonas i Riga :)

Slutstatsen Lundberg och Åfeldt (2011, s. 95) drar i sin undersökning är
att man har inte roligare än man gör sig.
De anser att hurvida stundetlivet är hett eller inte i
en stad utan högskola eller universitet går att diskutera,
men att så länge det finns pendlande studenter som bor
kvar i staden finns det i alla fall hopp om att biblioteket lever kvar.

puss å kram till alla akademiker,
idag är en bra dag <3

Jason Mraz – On Love, In Sadness


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0