idag, imorgon och Goliat

när jag senast sov mer än sex timmar i sträck vet jag inte.
jag vet heller inte när jag hade skola tre dagar i rad sist.
jag är trött.
jag får vara trött.
lite i alla fall.
jag håller på å plockar på mitt rum,
jag har rena lakarn och imorgon åker dammsugaren fram.
snart ska jag läsa Reidar Larssons bok, så fort jag fått ordning på alla saker.
det är en konst att hålla ordning på alla grejer på typ tre kvadrat meter.
det kanske inte verkar speciellt krävande,
men så fort något inte är där det ska ser det stökigt ut.
imorgon är jag ledig.
jag ska rida en långtur på Goliat, läsa ut Lewins två sista kapitel och renskriva anteckningar.
vila ska jag också hinna med. jag tänker inte gå ett steg i onödan.



asså bilden, ÅH!
jag var fjorton år och hade fått en egen, en EGEN ponny.
det visade sig att ponnyn inte bara var en ponny, utan en Goliat.
inte vilken Goliat som helst, utan världens bästa Goliat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0