Hur extrema är SD?

en annan sak.
jag måste bara skriva om en artikel i ST idag,
gällade Sverigedemokraterna och killen som
suttit med i kommunfullmäktigt i Katrineholm.
han har avgått, han förstod att han inte skulle få sitta kvar efter sitt uttalande.
killen menade seriöst att barn till föräldrar som hade två olika hudfärger
blev hjärnskadade.
jag blir arg, ledsen, upprörd och rädd.
vad är det för fel?

vi kan inte prata om människor som olika raser,
huden är annorlunda av en anledning.
Klimatet.

vi diskuterade yttrandefriheten i tisdags.
ja, man får uttrycka vad man vill, men det får
inte vara förargelseväckande eller kränkande.
SDs-partimedlem saknar helt kunskap.
kränker jag honom om jag påstår att han tygligen
missat skolplikten i Sverige?

jag undar bara vad som gick fel.
jag har alltid sagt att jag vill adoptera barn,
det finns så många barn som inte har föräldrar,
frågan är om jag kommer våga.
kommer jag våga låta ickesvenska barn vara i Sverige
om polotiken som vinner väljare färgas allt med blond och blåögd.
jag oroar mig, det krävs en trendförändring!
för jag börjar på riktigt bli rädd för de här åsikterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0