varför dessa drömmar?

jag drömmer, hela nätterna. känns som att jag aldrig riktigt somnar på riktigt.
jag drömmer om massor med folk,
de är överallt, på platser jag vet och på nya platser.
två nätter har jag drömt om jobbet.
först var det bombhotat och i natt satt vi där på räcket och pratade.
fast det var folk från stallet också och från skolan.
det var kolsvart och så kom en tant som skulle hanlda massor med mat.
jag fick hjälpa henne, hon skulle ha citronlemonad.
det var en lycklig men kuslig känsla i kroppen, när jag vaknade av att klockan ringde.
för under hela drömmen kände jag mig iaktagen.
men det var sommar i luften, det kändes så lätt allting.
man var fri när man gick dräifrån,
inget dåligt samvete för vad man inte hann göra innan det blev för sent att plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0